کارت آبی اروپا برای کارکنان بین المللی

Blue card in germany - کارت آبی اروپا

کمیته اروپا طرح کارت آبی که مشابه کارت سبز آمریکاست عرضه می‌کند. کارت آبی، استخدام موقت نیروهای خارجی را برای کسب و کارها آسان‌تر می‌کند.

کارت آبی این حق را به کارکنان بین المللی می‌دهد تا در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نظیر آلمان بمانند و شغلشان را انجام دهند. کارت آبی به کارکنان ذیصلاحی داده می‌شود که از خارج از اتحادیه اروپا می‌آیند، مدرک دانشگاهی دارند و همچنین قرارداد استخدام آلمانی در دست دارند و حقوق سالیانه حداقل 46400 یورو به طور ناخالص به آنان پرداخت می‌شود.

یک ویژگی کارت آبی این است که به کارکنان بین المللی اجازه نمی‌دهد تا بیش از چهار سال در آلمان زندگی کنند. البته این مجوز را می‌توان پس از 21 الی 33 ماه به مجوز اقام دائم تبدیل کرد به شرطی که متقاضی اثبات کند دانش کافی از زبان آلمانی دارد. پس از گذشت یک سال و نیم، دارنده کارت آبی می‌تواند به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا برود (برای مثال انگلستان، فرانسه یا اسپانیا). همچنین اعضای خانواده می‌توانند دارنده کارت را همراهی کنند تا در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا کار و زندگی کنند. علاوه براین، دارندگان کارت آبی می‌توانند تا 12 ماه خارج از اتحادیه اروپا بمانند بدون اینکه حق اقامتشان را در آلمان از دست دهند.

نگاهی دقیق‌تر به روابط دوجانبه کسب و کار میان آلمان و چین

چین نماینده یکی از مهمترین شرکای تجاری در محدوده اتحادیه اروپاست. طی 40 سال گذشته (1972-2012)، روابط اقتصادی میان چین و آمریکا تکامل یافته و همان گونه که امروز شاهد هستیم به یک داستان موفقیت بزرگ تبدیل شده است. چین دومین اقتصاد بزرگ صادراتی آلمان است خارج از اروپا پس از آمریکاست و بطور کلی پنجمین بازار مهم صادراتی به حساب می‌آید. در سال 2012، صادرات اصلی آلمان به چین، خودرو و قطعات خودرو (شامل 29 درصد صادرات)، ماشین آلات (25.3 درصد)، تجهیزات فراوری داده، کالاهای برقی و نوری (8.8 درصد)، تجهیزات برقی (8.7 درصد) و محصولات شیمیایی (6.2 درصد) بود.

بخاطر روابط عالی کسب و کار میان چین و آلمان، کارت آبی اتحادیه اروپا به طور ویژه برای کارشناسان و متخصصانی که از کشورهای خارجی نظیر چین می‌آیند تا در آلمان کار و زندگی کنند مفید است. الزامات دریافت کارت آبی به گونه‌ای است که قابل تحقق می‌باشد. بدین ترتیب این کار بسیار جذاب‌تر مدل‌های قبلی می‌باشد. در حال حاضر، حدود 900 شرکت چینی فعال‌اند و از مهاجرین و مهندسین بین المللی در آلمان بهره می‌گیرند.

با افزایش اهمیت آسیا به طور کلی و چین به طور خاص، کارکنان بیشتری  به دنبال ماندن در اتحادیه اروپا به ویژه آلمان هستند چرا که قبل از بازگشت به چین در رده‌های شغلی بالاتر، پیشرفت شغلی مهمی برای آنها به حساب می‌آید.

برای صدور کارت آبی اتحادیه اروپا، درخواست باید به کارکنان ارائه شود قبل از اینکه آنها در یکی از دفاتر نمایندگی‌شان در کشور مبدأ به آلمان بیایند. لطفاً توجه داشته باشید که: تصمیم نهایی پیرامون صدور کار آبی اتحادیه اروپا از سوی ادارات مربوطه مهاجرت و یا شهرداری اتخاذ می‌شود. اداره مهاجرت یا شهرداری در محل اقامت مسئول خارجیانی است که دارنده کارت آبی اتحادیه اروپا هستند، کارتی که از سوی کشوهای عضو اتحادیه اروپا حداقل برای 18 ماه صادر می‌شوند. شما می‌توانید قبل از ورودتان به آلمان، تقاضای کارت آبی اتحادیه اروپا را که برای کشور آلمان متعبر است در اداره شهرداری یا مهاجرت بدهید، اداره‌ای که مسئول محل مطلوب اقامت شما قبل از ورود به آلمان می‌باشد. درخواست کارت آبی اتحادیه اروپا باید طی ماه اول پس از ورود شما به آلمان ثبت شود.  اداره مهاجرت یا شهرداری در محل اقامت مسئول کارکنانی است که هم اکنون در آلمان ساکن‌اند و مجوز اقامت دارند و همچنین کارکنانی که می‌توانند بدون ویزا وارد کشور شوند.

ما چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم

مرکز مشاوره می‌تواند به شرکت‌هایی که می‌خواهند با استخدام کارکنان شایسته و بین المللی از عملیات کسب و کار در آلمان حمایت کنند کمک کند. علاوه براین، ما می‌توانیم به شرکت‌های بین المللی کمک کنیم تا از بیمه اشتراکی خانواده نفع ببرند زمانی که کارکنان با خانواده‌شان به آلمان نقل مکان می‌کنند (بیمه‌ای که  طی آن کارکنان سهمی از بیمه را خود به کارفرما پرداخت می‌کنند).

مرکز مشاوره متعهد است تا با تسهیل یک شروع سریع از شرکت‌ها حمایت کند تا کارکنان بتوانند نقش جدیدشان را در آلمان ایفا کنند. ما در تمام طول فرایند اخذ کارت آبی، از کارکنان و شرکت‌های کارفرما حمایت می‌کنیم تا آنها بتوانند کارت آبی را دریافت کنند و در آلمان و اروپا کار و زندگی کنند.

 

همین الان برای مشاوره با کارشناسان حرفه ای ما تماس بگیرید

Canada: +16046908480

Iran:  +982122654064

درخواست خودتان را جهت ارائه خدمات بالا از طریق فرم زیر ارسال بفرمایید