مالیات در آلمان

Tax in Germany - مالیات در آلمان

اگر یک شرکت خارجی دفتر شعبه‌ای در آلمان داشته باشد (دفتر کسب و کار، کارخانه و غیره)، سود حاصله در آلمان مشمول مالیات می‌شود. مالیات وضع شده به شکل حقوقی شرکت بستگی دارد و متناسب با مالیاتی است یک شرکت با شکل حقوقی مشابه باید در آلمان پرداخت کند.

سود شعبه که در آلمان مشمول مالیات می‌شود ممکن است در کشور دیگر معاف از مالیات باشد و یا نباشد اما در هر صورت، مالیات پرداختی در آلمان از طریق مالیات مشابه کشور دیگر  اخذ می‌شود. جزئیات این بحث در توافق نامه اجتناب از مالیات بندی دوگانه که میان آلمان و کشور دیگر منعقد می‌شود آمده است.

به طور خاص، مالیات بر درآمد و یا مالیات شرکتی، مالیات اضافی ضمانت نامه مشترک، مالیات لیست حقوق، مالیات بازرگانی و مالیات باارزش افزوده قابل پرداخت‌اند.

مالیات بندی شرکت‌ها در آلمان طی دو مرحله صورت می‌پذیرد:

در مرحله اول، نهادهای شرکتی نظیر شرکت‌های با مسئولیت محدود دولتی مشمول مالیات بر درآمد شرکتی درحالیکه شراکت‌هایی نظیر GbR، Ohg، KG مشمول مالیات بر درآمد می‌شوند. هردو نوع مالیات بر درآمد شرکتی و مالیات بر درآمد نوعی از مالیات هستند که نرخ مالیات آنها در سطح ملی ثابت می‌باشد.

در سطح دوم، شرکت‌ها و شراکت‌ها مالیات تجاری پرداخت می‌کنند. مالیات تجاری مالیات شهرداری است که در آن شهرداری نرخ مالیات را تعیین می‌کند و نرخ آن در هر شهرداری متفاوت است.

مالیات بر درآمد شرکتی برای همه شرکت‌ها از جمله شرکت‌های با مسئولیت محدود ضروریست. نرخ مالیات بر سود شرکت‌ها به طور یکنواخت 15 درصد می‌باشد.

صاحبان ملک در آلمان ملزم‌اند سالانه مقداری مالیات بر ملک و همچنین برای یک بار مالیات انتقال زمین بپردازند.

شرکت‌ها ملزم‌اند در صورت تبادل کالاها و خدمات از روی نرخ کالاها و خدمات، مالیات بپردازند و آن را برای مشتریانشان فاکتور کنند. این نرخ به طور معمول در اروپا 19 درصد از کمتر از میانگین اروپاست. نرخ مالیات 7 درصدی در مورد اجناس و خدمات هرروزی (نظیر غذا، روزنامه، حمل و نقل عمومی) اعمال می‌شود و برخی خدمات نظیر بانکداری و خدمات بهداشتی و اجتماعی کاملاً معاف از مالیات‌اند.

بطور کلی هر مالیات پرداخت کننده می‌بایست یک بازده مالیاتی سالانه به دفتر مالیات محلی ارائه دهد. دفتر مالیاتی در محل ستاد شرکت مسئول انجام این کار است.

آلمان و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا یک منطقه گمرکی با مقررات گمرکی واحد به حساب می‌آیند. محصولات وارده به اتحادیه اروپا مشمول مقررات وارداتی، تعرفه‌ها و گمرک اتحادیه اروپا قرار می‌گیرند. این یعنی اینکه عوارض گمرکی تنها یک بار به هنگام ورود به اتحادیه اروپا اخذ می‌شوند و وقتی کالاها وارد شدند هیچ گونه گمرک دیگری نباید پرداخت شود حتی وقتی که از مرزهای داخلی کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌گذاریم.

همین الان برای مشاوره با کارشناسان حرفه ای ما تماس بگیرید

021- 22654064

021-22654064

درخواست خودتان را جهت ارائه خدمات بالا از طریق فرم زیر ارسال بفرمایید