استقرار مکانی کسب و کار شما در اولویت دوم

location - استقرار مکانی کسب و کار شما در اولویت دوم

مرکز مشاوره بر این باور است، یکی از مراحل حیاتی در مرحله ورود به بازار انتخاب درست مکان استقرار یک کسب‌وکار ازنظر کارشناسی دقیق موارد زیر می‌باشد:

  • انتخاب منطقه
  • انتخاب خیابان
  • آنالیز دسترسی
  • انتخاب ساختمان
  • انتخاب فضا
  • طراحی و بخش‌بندی فضا
  • طراحی محیط و گرافیک محیطی
  • طراحی سیستم ورود مشتری به سازمان
  • طراحی سالن انتظار
  • طراحی محیط استقرار مسئول دفتر
  • طراحی دفتر مدیریت
  • طراحی سالن جلسات
  • طراحی سیستم خروج مشتری از سازمان

با کارشناسی درست موارد فوق و بخش‌های زیر در مرکز مشاوره کسب‌وکار ایران – آلمان (کارا) می‌توان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی کسب‌وکار را که تعیین موقعیت مکانی مناسب است را در راستای بهره‌وری و پایداری کسب‌وکارتان ایجاد نمود:

دسترسی به بازار و مشتری

باید بررسی شود برای محصولات و خدماتی که می‌خواهید ارائه کنید، بازار و مشتری در منطقه وجود دارد؟ یا فقط مکانی را انتخاب کرده‌اید که خودتان راحت و آسوده باشید؟

امروزه رمز پایداری یک کسب‌وکار، اولویت قرار دادن مشتری در سهولت دستیابی به خدمات و محصولات می‌باشد. باید بررسی کنید و به این سؤال پاسخ دهید که شما چه نیازی از مشتری را برطرف می‌سازید تا ما بسنجیم که در کدام موقعیت مکانی بهتر می‌توانید به این نیاز پاسخ دهید.

از عوامل مهم تأثیرگذار در یک کسب‌وکار وجود کسب‌وکارهایی می‌باشد که می‌توانید با آن‌ها در تعامل باشید. به‌طور مثال اگر قصد راه‌اندازی یک فروشگاه گل رادارید، نزدیک بودن به هتل‌ها، بیمارستان‌ها و… برای شما تأثیر بسزایی در افزایش درآمد و پایداری کسب‌وکارتان خواهد داشت.

دسترسی به نیروی انسانی

بخشی از کسب‌وکار شما، نیروی انسانی به کار گرفته‌شده در آن است. در دسترس بودن نیروی انسانی موردنیاز کسب‌وکار شما ازلحاظ (فاصله مکانی تا محل کار، وجود تخصص موردنظر در منطقه، دستمزد کارمندان منطقه) اهمیت زیادی در برآوردهای مالی لازم در کسب‌وکار شما دارند. پس انتخاب منطقه مناسب برای جذب تخصص موردنیاز، تأثیر بسزایی در کسب‌وکارتان خواهد داشت.

دسترسی به مواد اولیه

برای تولید محصولات خود نیاز به مواد اولیه دارید، قطعاً میدانید که قیمت تمام‌شده محصولات شما وابسته به قیمت مواد اولیه خواهد بود. پس اگر بخواهید با حفظ قیمت رقابتی محصولات خود درآمد خود را افزایش دهید، لازم است مواد اولیه را با کمترین قیمت به دست آورید، بدین منظور بایستی با کارشناسی و آنالیز تخصصی منطقه مناسب کسب‌وکارتان، حداقل هزینه حمل‌ونقل را برای به دست آوردن مواد اولیه شما ایجاد کنیم.

توسعه در منطقه

یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب مکان یک کسب‌وکار، بررسی میزان توسعه آن در آینده می‌باشد. بررسی اینکه آیا طرح‌های توسعه‌ای در آن منطقه ایجاد خواهد شد و آیا این طرح‌ها در کسب و کار شما تأثیرگذار خواهد بود یا نه، توسط کارشناسان متخصص مرکز مشاوره تعیین خواهد شد. ما رشد اقتصادی منطقه و تأثیر آن در کسب‌وکار شمارا آنالیز خواهیم کرد.

دسترسی به خدمات مکمل

شما به‌تنهایی نمی‌توانید تمام خدمات لازم را در راستای ارائه محصولات و خدمات خود به مشتری انجام دهید. خدمات مکمل کسب‌وکارتان تأثیر بسزایی در ایجاد رضایتمندی و تکمیل پروسه کسب‌وکار شما خواهد داشت. به‌طور مثال خدمات پشتیبانی و تعمیر، خدمات لازم برای حمل‌ونقل، دسترسی به ابزارهای جانبی و موردنیاز و مکمل و…

لذا ما با بررسی خدمات مکمل کسب‌وکارتان، بهترین موقعیت استقرار را برای دسترسی به خدمات مکمل شما طراحی خواهیم کرد.

دسترسی به خدمات عمومی

خدمات اولیه موردنیاز برای راه‌اندازی کسب‌وکار شما ازجمله: برق، گاز، آب، فاضلاب صنعتی، خطوط تلفن و دسترسی به اینترنت و… شامل خدمات اولیه هستند. کارشناسی دقیق خدمات موردنیاز کسب‌وکار شما در مقطع فعلی و آینده توسط کارشناسان ما، ضامن پایداری کسب‌وکارتان و جلوگیری از پرداخت هزینه‌های بسیاری در آینده خواهد بود.

از سایر خدمات عمومی می‌توان دسترسی به پلیس، آتش‌نشانی و پوشش خدمات بیمه‌ای را نام برد. اینکه آیا مکان استقرار کسب‌وکار شما پوشش بیمه‌ای دارد یا خیر؟ مکان‌هایی که در آن ریسک خطراتی ازجمله سرقت و آتش‌سوزی زیاد می‌باشد تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند. پس با کارشناسی به‌موقع در انتخاب مکان مناسب برای کسب‌وکارتان خطرات و هزینه‌های هنگفتی را که کسب‌وکارتان را متوجه خواهد کرد از شما دور خواهیم کرد.

آنالیز کسب‌وکارتان در تناسب با منطقه و ساکنین

نیروی انسانی و مشتریان آینده شما بخشی از ساکنین منطقه کسب‌وکارتان هستند، از همان ابتدا باید تناسب خدمات و محصولات شما با منطقه و ساکنین ازلحاظ سنجش نیاز، توان خرید، فرهنگ و باورهای حاکم و برداشت و طرز تلقی ساکنین منطقه نسبت به کسب‌وکارتان مورد آنالیز و ارزیابی قرار بگیرد. به‌طور مثال استقرار یک نمایشگاه ماشین و فروش خودروی مازراتی در مناطقی که توان خرید آن وجود ندارد و یا بالعکس استقرار فروشگاه تاناکورا در مناطقی که ذائقه ساکنین آن خرید پوشاک گران‌قیمت می‌باشد.

قیمت محل کسب‌وکار

ما با آنالیز کسب‌وکار و نیازسنجی و طراحی پلن استقرار شما، بهترین مکان را متناسب با کسب‌وکارتان باقیمتی مناسب برای شما انتخاب خواهیم کرد. تناسب هزینه محل با کسب‌وکار، بار سنگین هزینه‌های هنگفت را در مرحله ورود به بازار از روی دوش شما خواهد برداشت.

انتخاب منطقه با آب‌وهوای مناسب

آب‌وهوا دغدغه‌ای است که شاید نتوان در تغییر آن نقش داشت اما تأثیر بسیار آن در نوع کسب‌وکار شما این الزام را ایجاد می‌کند تا کارشناسی‌های لازم نسبت به آن صورت گیرد. ما با انتخاب منطقه مناسب آب هوایی متناسب با کسب‌وکار شما دغدغه‌های بسیاری را از کسب‌وکار شما دور خواهیم کرد. به‌طور مثال اگر فعالیت شما با چوب و کاغذ باشد، کارشناسی و انتخاب منطقه ازلحاظ رطوبت و بارندگی اهمیت پیدا می‌کند. یا اگر محصولات و خدمات شما مثل تولید چتر، لباس گرم، شستشوی ماشین، فروش بستنی و نوشیدنی‌های سرد و… باشد قطعاً انتخاب منطقه آب و هوایی و تنوع خدمات در فصول مسئله‌ای است که با تأثیر بسزای آن در کسب‌وکار شما بایستی توسط کارشناسان خبره مرکز مشاوره مورد ارزیابی و طراحی قرار بگیرد.

نور و روشنایی

بسیاری از کسب‌وکارها مشتریان خود را در ساعاتی جذب می‌کنند که هوا تاریک شده و نور طبیعی دیگر وجود ندارد. انتخاب مکان‌های استقرار با امکان ایجاد نور کافی، مناطقی که در آن روشنایی کافی در ساعات تاریک شدن هوا وجود دارد بایستی مورد کارشناسی دقیق قرار بگیرد. مشتریان به‌ندرت به مکان‌های کم‌نور سر می‌زنند و مکان‌های پرنور باعث جذب مشتری می‌شود. حتی طراحی نور در نمای بیرونی محل و تناسب آن با داخل، طراحی شدت و رنگ نور، انتخاب تأثیرگذاری بصری ابزارهای تولید نور (لامپ‌های آل ای دی – لامپ‌های فیلامنتی)، نوسان در پرتاب نور، نورپردازی برای نمایش محصولات و… موارد بسیار حائز اهمیت در کسب‌وکار هستند که می‌بایستی توسط تیم کارشناسی مرکز مشاوره مورد ارزیابی و طراحی قرار بگیرند.

مرکز مشاوره کسب‌وکار ایران – آلمان (کارا) توسط آژانس‌های بزرگ املاک در زیرمجموعه خود و در اختیار داشتن گروه‌های متخصص برای آنالیز و استقرار هرکدام از خدمات فوق، دغدغه استقرار و انتخاب مکان مناسب کسب‌وکارتان را رفع و پایداری کسب‌وکار شمارا ایجاد می‌کند.

همین الان برای مشاوره با کارشناسان حرفه ای ما تماس بگیرید

021- 22654064

021-22654064

درخواست خودتان را جهت ارائه خدمات بالا از طریق فرم زیر ارسال بفرمایید