شکل های حقوقی در آلمان

Types of company - شکل های حقوقی در آلمان

قطعاً شکل‌های حقوقی مختلفی در آلمان وجود دارد که شما می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. اما کدام شکل شرکت برای کدام مدل کسب و کار مناسب است؟

قبل از اتخاذ هر گونه تصمیمی، تاثیرات مالی، اقتصادی و به ویژه تاثیرات حقوقی هر شرکتی در آلمان باید بررسی شود. همچنین قوانین تجاری و شرکتی شکل حقوقی را برای کارآفرینان تعیین می‌کند. نمی‌توان یک شکل حقوقی جدید اختراع و آن را به بازار عرضه کرد. البته ساختارهای پایه‌ای که از نظر حقوقی تجویز می‌شوند را می‌توان به طور جزئی اصلاح کرد و متناسب با نیازهای خاص تطبیق داد.

بطور کلی، یک شکل حقوقی بهینه و مطلوب وجود ندارد و هر شکل حقوقی مزایا و معایب خاص خود را دارد. برای انتخاب مناسب‌ترین شکل شرکت در آلمان ابتدا باید سؤالات زیر را مطرح کرد:

  • برای تأسیس شرکت چند نفر قرار است دور هم جمع شوند؟
  • چه کسی شرکت را مدیریت خواهد کرد؟
  • آیا در واحد ثبت تجاری باید ثبت نامی صورت بگیرد؟
  • آیا از ورود به تجارت استفاده می‌شود؟
  • آیا می‌توان دانش کارآفرینی لازم و سرمایه را به تنهایی افزایش داد؟
  • آیا شرکت از بالاترین میزان اعتبار ممکن برخوردار است؟
  • آیا پروژه ریسکی است؟
  • آیا این ریسک به بدهی شخصی محدود می‌شود؟
  • آیا شکل حقوقی متناسب با اندازه شرکت می‌باشد؟

شکل حقوقی مناسب را می‌توان از روی برخی معیارها تعیین کرد: به عنوان مثال با طرح برخی سؤالات پیرامون ایجاد شرکت و هزینه‌های اداری، مالیات بندی، کنترل مدیریت، دیون، بهینه‌ترین توارث حقوقی از جمله حل اختلافات در صورت خروج هریک از سهامداران. یک معیار اولیه برای تعیین شکل حقوقی آتی حاصل پیش بینی مقیاس پروژه است.

چهار شکل سازمانی در آلمان

برای گسترش یک شرکت مستقر در خارج از کشور، چهار شکل سازمانی به رسمیت شناخته شده از نظر حقوقی وجود دارد: ایجاد یک شعبه داخلی، تأسیس دفتر شعبه، تأسیس موسسه دائم کسب و کار و یا دفتر نمایندگی.

1-شعبه

شعبه یک شرکت مستقل از نظر حقوقی است که در آن شرکت مادر دارنده اکثر سهام‌هاست. بدین ترتیب شعبه داخلی مستقل از شرکت مادر در خارج از کشور، هویت حقوقی خود را دارد. شعب داخلی شرکت‌های خارجی طبق قانون آلمان، شرکت تلقی می‌شوند.

بندهای قانون اساسی آلمان در مورد ایجاد شکل‌های حقوقی اعمال می‌شود. بطور کلی شکل‌های حقوقی شراکت عمومی، شراکت محدود، شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی عام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2-دفتر شعبه (شعبه مستقل)

دفر شعبه آلمان بخشی از کل شرکت است که از نظر فیزیکی و سازمانی مستقل می‌باشد اما از نظر حقوقی مستقل نیست. دفتر شعبه هویت حقوقی خاص خود را ندارد و در نتیجه قانون دفاتر مرکزی خارج از کشور در مورد آن اعمال می‌شود. عامل تعیین کننده در این میان، وجود یک واحد سازمانی داخلی است که نقش یک شرکت مستقل را ایفا کند بدون اینکه دفتر شعبه اصلی در خارج از کشور وجود داشته باشد.

3-موسسه دائم کسب و کار (شعبه وابسته)

موسسه دائم کسب و کار شعبه یا دفتر شعبه یک شرکت به طور کلی است که از متعلقات کسب و کار در نظر گرفته می‌شود اما به دفتر اصلی در خارج از کشور وابسته است در نتیجه نشان دهنده یک شعبه وابسته است که اجازه ندارد فعالیتی متفاوت از شعبه اصلی انجام دهد.

موسسه دائم کسب و کار در معاملات فرعی، تهیه و اجرای عملیات اصلی یک شرکت خارجی شرکت می‌کند که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-شرکت‌های تولیدی بدون فروش

-انبار، مراکز دریافت و مخابره

-نمایندگی‌های صرف و یا مجراهای فروش بدون تدارکات شخصی

4-دفتر نمایندگی

دفتر نمایندگی آلمان نماینده وابسته از نظر حقوقی شرکت خارجی در کشور است که از سوی تجار بیرونی یا برخی تجار منصوب شده مدیریت می‌شود (به عنوان مثال نماینده فروش). هیچ یک از فعالیت‌های تجاری شرکت خارجی انجام نمی‌شود.

طبق مقررات تجاری آلمان، دفتر نمایندگی یک بنگاه تجاری محسوب نمی‌شود. فعالیت دفتر نمایندگی صرفاً اتجام تحقیق در بازار، مدیریت روابط با مشتریان و عرضه کنندگان و در مقیاس کوچکتر، دمات پس از فروش است. اقداماتی که ممکن است پیشینه تجاری داشته باشند مجاز نیستند، این شامل ایجاد و یا ارائه یک پیشنهاد تحت سربرگ خود هم می‌باشد.

ما چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم

یک شکل حقوقی که در ابتدا به نظر مطلوب می‌آید ممکن است پس از گذشت زمان بخاطر تغییراتش بی فایده شود. در نتیجه توصیه می‌شود تا به طور منظم بررسی شود آیا پوشش حقوقی یک شرکت مناسب است یا باید تغییر کند. بسیار مهم است که در مورد جزئیات مراحل حقوقی اولیه و تاثیرات مالیاتی آن از کارشناسان کمک بگیریم.

اگر می‌خواهید در هرگونه فعالیت تجاری در آلمان و یا بازار اروپا فعالیت کنید، اکیداً توصیه می‌شود تا یک واحد حقوقی جدید و متعهد راه اندازی کنید. راه حل‌های ورود به بازار مرکز مشاوره به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین نوع شرکت را متناسب با استراتژی کسب و کار پیدا کنید.

همین الان برای مشاوره با کارشناسان حرفه ای ما تماس بگیرید

021- 22654064

021-22654064

درخواست خودتان را جهت ارائه خدمات بالا از طریق فرم زیر ارسال بفرمایید