مدیریت خارجی

Managing Director - مدیریت خارجی

مدیریت در آلمان

شرکت با مسئولیت محدود آلمانی توسط هیات مدیره‌اش مدیریت و نمایندگی حقوقی می‌شود. شرکت باید حداقل یک مدیر عامل داشته باشد که می‌تواند شخصی حقیقی یا حقوقی باشد.

  • مدیر عامل نباید سهامدار یا ساکن آلمان باشد و ممکن است برای انجام وظایفش درآمد کسب کند اگرچه قانون این مساله را حکم نمی‌کند.
  • سهامداران این قدرت را دارند تا از طریق صدور رهنمودها و یا دستورالعمل‌های الزام آور به مدیر عامل به طور مستقیم بر روی مدیریت شرکت آلمانی تأثیر بگذارند. وقتی هیچ دستورالعمل الزام آوری ارائه نشده است، مدیرعامل می‌تواند آزادانه عمل کند.

وقتی شعبه داخلی، دفتر شعبه، موسسه دائم کسب و کار یا دفتر نمایندگی در آلمان توسط افراد خارجی ریاست می‌شود، مقررات مهاجرتی پیرامون ورود و اقامت می‌بایست رعایت گردد.

شهروندان اتحادیه اروپا

شهروندان اتحادیه اروپا برای ورود به جمهوری فدرال آلمان به یک گذرنامه و یا کارت ملی معتبر نیاز دارند. الزام داشتن مجوز اقامت جامعه اروپا لغو شده است. شهروندان اتحادیه اروپا هم اکنون گواهی‌ای دارند که نشان دهنده حق سکونتشان می‌باشد. در نتیجه آنها ملزم نیستند تا ابتدا با مقامات مهاجرتی تماس برقرار کنند. از این نظر، تنها الزامات گزارش دهی عمومی برای آنها وجود دارد.

ملیت‌هایی از کشور سوم

ملیت‌هایی از کشور سوم به گذرنامه ملی رسمی و معتبر و مجوز اقامت به هدف خوداشتغالی نیاز دارند که از سوی مقامات مهاجرتی برای حداقل 3 سال صادر می‌شود و می‌بایست مطابق با شرایط زیر باشد:

  • منافع برتر اقتصادی و یا منافع ویژه منطقه‌ای
  • دورنمای تاثیرگذاری مثبت بر روی اقتصاد

تأمین مالی امن

همچنین تأثیر کسب و کار بر روی موقعیت‌های آموزشی و شغلی در آلمان هم در نظر گرفته می‌شود، اینکه ایده اصلی کسب و کار عملی است یا خیر، سرمایه گذاری تا چه حد بزرگ است و صلاحیت‌های حرفه‌ای صاحب کار و یا متقاضی کار کدامند. همچنین متقاضی کار ملزم است در صورتی که بالای 45 سال سن دارد، طرح بازنشستگی مناسبی تأمین کند.

توصیه: در مواجهه با این مسائل گاهی پیچیده، شما باید آماده باشید تا با توجه به تخصص مقامات تجاری منطقه‌ای، نمایندگان حرفه‌ای مربوطه، اتاق بازرگانی و هیات حرفه‌ای صادرکننده جواز تصمیم گیری کنید.

مدیریت از خارج از کشور

قوانین آلمان عموماً پیش شرطی از نظر صلاحیت برای سهامداران، مدیرعامل‌ها، نمایندگان دائم یا صاحبین کسب و کار که در محل سکونت معمول خود زندگی نمی‌کنند نمی‌گذارد. بدین ترتیب ممکن است ملیت‌های خارجی که در خارج از کشور ساکن هستند به عنوان مدیر شعب آلمانی، دفاتر شعب، مؤسسات دائمی کسب و کار و یا دفاتر نمایندگی منصوب شوند. وقتی ملیتی از کشور سوم به عنوان مدیر عامل منصوب می‌شود، باید ورود احتمالی به جمهوری فدرال از طریق گذرنامه و ویزا تأیید شود.

الزامات مهاجرت

اگر شعب تابعه و یا مؤسسات دائم کسب و کار از سوی افراد حقیقی خارجی اداره شوند، باید توجه داشت که این افراد جدا از شهروندان اتحادیه اروپا به یک مجوز اقامتی متناسب با قانون ملیت‌های خارجی نیاز دارند که امکان مشاغل مورد نظر را فراهم می‌کند. داشتن این مجوز اقامت جدا از اینکه افراد مورد نظر می‌خواهند در درازمدت در جمهوری فدرال آلمان ساکن باشند یا خیر ضروری است.

اگر خارجی‌ها درحالیکه محل سکونت معمول خود را در خارج از کشور حفظ می‌کنند تنها ملاقات‌ها یا مذاکراتی در منطقه فدرال با شرکت‌های خارجی داشته باشند یا به عنوان مثال تشکیلاتی در آنجا داشته باشند اما اقامتشان در طول یک دوره دوازده ماهه بیشتر از سه ماه نباشد، ممکن است مجوز اقامت تحت شرایط خاص صادر شود. اگر یک فرد خارجی هم اکنون مجوز اقامت داشته باشد با این فرض که فعالیت‌های کارآفرینی مستقل نباید صورت گیرد، این احتمال وجود دارد که درخواست اصلاحیه این مجوز از سوی مسئولین مهاجرتی صورت بگیرد.

ما چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم

  • ما به شرکت‌های خارجی و سرمایه گذاری خارجی کمک می‌کنیم تا با موفقیت کسب و کاری را در آلمان راه اندازی کنند.
  • در طول مدت راه اندازی کسب و کار در آلمان، ما برای شما نقش مدیر عامل راایفا می‌کنیم.
  • ما به مدیران خارجی کمک می‌کنیم تا از قوانین و مقررات آلمان تبعیت کنند.
  • تیم مشاوره ما این امکان را به شما می‌دهد تا تعداد سؤالات و وظایفی را که باید انجام دهید به حداقل برساند. مرکز مشاوره این تجربه را دارد که در زمینه راه اندازی کسب و کارتان در آلمان و کل اروپا از شما حمایت کند.
  • شرکای ما در مرکز مشاوره به صاحبان کسب و کارهای خارجی کمک می‌کنند تا در راستای قانون اقامت آلمان به مجوز اقامت آلمان دست یابند.

مدیر عامل موقت

یک شرکت آلمانی با مسئولیت محدود توسط مدیران عامل اش مدیریت و نمایندگی حقوقی می‌شود. شرکت باید حداقل یک مدیر عامل حقیقی یا حقوقی داشته باشد. مدیران عامل نیازی نیست که سهامدار و یا ساکن آلمان باشند و برای انجام وظایفشان می‌توانند دستمزد دریافت کنند اگرچه قانون این گونه حکم نمی‌کند. سهامداران این قدرت را دارند تا با صدور دستورالعمل‌های قاطعانه به مدیران عامل به طور مستقیم بر مدیران شرکت‌های با مسئولیت محدود تأثیر بگذارند. وقتی هیچ گونه دستورالعمل قطعی ارائه نشده، مدیرعامل می‌تواند آزادانه عمل کند.

ما چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم

  • در طول مدت راه اندازی کسب و کار در آلمان، ما نقش مدیر عامل را ایفا می‌کنیم.

مرکز مشاوره تجربه پشتیبانی از راه اندازی کسب و کار شما را در آلمان و اروپا دارد. تیم مشاوره ما به شما این امکان را می‌دهد تا تعداد سؤالات و وظایفی را که بر عهده دارید به حداقل برسد.

همین الان برای مشاوره با کارشناسان حرفه ای ما تماس بگیرید

021- 22654064

021-22654064

درخواست خودتان را جهت ارائه خدمات بالا از طریق فرم زیر ارسال بفرمایید