ده دلیل سرمایه گذاری شرکت ها در آلمان

22578 1457 1359 600 23266 3265 - ده دلیل سرمایه گذاری شرکت ها در آلمان

آلمان یکی از اصلی‌ترین کشورهای صنعتی جهان است که بازار بزرگی دارد، در قلب اروپا واقع شده و از سطح بالای نوآوری برخوردار است. آیا شما برای سرمایه گذاری در آلمان به دلایل دیگری نیاز دارید؟

  • بازار بزرگ

آلمان با 82 میلیون نفر جمعیت، پر جمعیت‌ترین کشور و همچنین بزرگترین بازار اتحادیه اروپا به حساب می‌آید. آلمان با عرضه 2.2 تریلیون یورویی محصولات ناخالص داخلی، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا و سومین اقتصاد قوی جهان به حساب می‌آید.

  • محل مرکزی

موقعیت مرکزی آلمان در سطح اروپا، آن را به مرکز کالا و خدمات تبدیل کرده است. آلمان بیش از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا از بزرگ سازی اتحادیه اروپا نفع می‌برد. در نتیجه از بین 7 کشور مهم صنعتی، آلمان تنها کشوری است که از سال 1995 سهم خود را از تجارت جهانی افزایش داده است.

  • بازار آزاد

آلمان یک بازار آزاد است که به گرمی از سرمایه گذاران جهانی استقبال می‌کند. این موضوع از طریق 22 هزار بنگاه خارجی نشان داده می‌شود که کسب و کارهایی در آلمان راه انداخته‌اند و هم اکنون بیش از 2.7 میلیون نفر نیرو دارند. بازار آلمان پذیرای سرمایه گذاری کارآفرینان در تمامی مناطق دنیاست. دیگر صنایع تحت کنترل دولت وجود ندارند. آلمان بیش از پیش مورد توجه شرکت‌های سهامی خصوصی و صندوق‌های تأمین سرمایه قرار گرفته چرا که مقررات شرکت‌های این کشور بسیار جذاب‌اند و شرایط سرمایه گذاری مطلوبی در این کشور وجود دارد.

  • محل بین المللی

بیش از 7 میلیون خارجی در آلمان زندگی می‌کنند. برخی مناطق کلان شهر با برخورداری از مدارس، کلیساها، مغازه‌ها و رستوران‌های بومی، جوامع خارجی قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند. به عنوان مثال، تعداد زیادی از ژاپنی‌ها در منطقه دوسلدورف زندگی می‌کنند، فرانکفورت پذیرای بسیاری از کره‌ای‌هاست و جامعه چینی‌ها در هامبورگ بسیار رونق دارد. حدود 70 درصد کارمندان و کارگران آلمانی به بیشتر از یک زبان می‌توانند صحبت کنند.

  • پرسنل واجد شرایط

آلمان از نیروی کار واجد شرایط، باانگیزه و با وجدان کاری برخوردار است. استاندارد بالای نیروی کار آلمان از نظر دانش و مهارت در سطح جهانی شناخته شده است. وجود 383 موسسه آموزش عالی، تقاضا برای نیروی کار حرفه‌ای را برآورده می‌کند. از ارکان دیگر نظام آموزشی آلمان، سیستم دوگانه آموزش فنی و حرفه‌ای است که آموزش در محل کار را با آموزش مدرسه ادغام می‌کند و آموزش‌های با استاندارد بالایی ارائه می‌دهد که متناسب با نیازهای صنعت است.

  • سطح بالای نوآوری

از نظر آماری، آلمان به ازای هر یک میلیون ساکن، 277 حق ثبت اختراع بین المللی دارد که بیش از هر جای دیگر دنیا است. همکاری نزدیک میان صنعت و مؤسسات مشهور تحقیقاتی نظیر ماکس پلانک و فرانهوفر به سرعت ایده‌های جدید را به محصولاتی برای بازار جهانی تبدیل می‌کند.

  • زیرساخت‌های به شدت توسعه یافته

آلمان شبکه در هم تنیده‌ای از جاده‌ها، مسیرهای ریلی و فرودگاه‌های بین المللی دارد. این شبکه‌ها تضمین کننده ارتباطات سریع هستند. فرودگاه فرانکفورت به یک مرکز بین المللی معروف است درحالیکه بندرگاه هامبورگ یکی از بزرگترین مراکز رفت و آمد کشتی‌ها و کانتینرهاست. زیرساخت‌های ارتباطی به شدت در سراسر کشور توسعه یافته می‌باشند.

  • امنیت حقوقی

آلمان یک دولت قانونی مدرن است که قوانینی شفاف و منطقی دارد که مزیت‌های آن در سطح بین المللی شناخته شده است. نظام حقوقی آلمان الگویی برای نظام‌های حقوقی کشورهای دیگر می‌باشد و مطالعات بین المللی نشان می‌دهند امنیت حقوقی آلمان به شدت مورد توجه سرمایه گذاران قرار دارد. از بین تمامی کشورها، آلمان از نظر امنیت حقوقی رده چهارم را به خود اختصاص داده است.

  • بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط قوی

از ویژگی‌های اقتصاد آلمان، وجود بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط خصوصی است. 85 درصد کلیه کسب و کارها، بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط می‌باشند و این باعث می‌شود صنعت آلمان بسیار منعطف، رقابتی و چندوجهی باشد. بسیاری از این شرکت‌های تخصصی رهبران بازارهای بین المللی در حوزه کاری خود هستند و در اصطلاح به قهرمانان پنهان معروف‌اند.

  • علایم تجاری مشهور جهانی

محصولاتی که مهر “ساخت آلمان” دارند از بالاترین کیفیت در سطح جهان برخوردارند و این موضوع نقش مهمی در حفظ موقعیت آلمان به عنوان صادرکننده برتر جهان طی سالیان متمادی دارد. حوزه خودرو، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و حوزه شیمی از نقاط قوت آلمان می‌باشد. صنایع آتی نظیر تولیدات انرژی سبز و نانوتکنولوژی که تعداد حق ثبت اختراع در این حوزه‌ها هر دو سال یک بار دو برابر می‌شود نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. تمام اینها بدین معناست که سرمایه گذاران خارجی می‌توانند از مزایای مهر کیفی “ساخت آلمان” بهره ببرند.

همین الان برای مشاوره با کارشناسان حرفه ای ما تماس بگیرید

Canada: +16046908480

Iran:  +982122654064

درخواست خودتان را جهت ارائه خدمات بالا از طریق فرم زیر ارسال بفرمایید