مدل تجاری سازی کسب و کار در ایران

شرکت طراحان تجارت ویرا اولین استارتاپ خود را در ایران راه اندازی کرد

karabc Banner Market Research Germany 783e8bd6ad 2 - راه اندازی اولین استارتاپ شرکت تجارت ویرا در ایران

مشتری

شرکت طراحان تجارت ویرا، یک شرکت ایرانی است که در زمینه بسته بندی مواد غذایی با استفاده از یک اپلیکیشن محصولات خود را به مشتریان خود ارائه می نماید. این شرکت مالک یکی از باظرفیت ترین استارتاپ‌های ایرانی می باشد که به نظر خیلی از صاحبان فن در آینده ای نزدیک می تواند تبدیل به بزرگترین استارتاپ فروش مواد غذایی در صنعت FMCG باشد. این شرکت با بهره گیری از توان فنی و اجرایی خود می تواند گردش مالی سالانه از 600میلیارد تومان تا 6هزار میلیارد تومان داشته باشد. این شرکت فعالیت حرفه ای خود را در تهران و زیر نظارت مستقیم مرکز مشاوره (کارا) شروع کرده است.

چالش کسب و کار

از جمله چالش های این شرکت برای آغاز فعالیت در ایران، جذب منابع انسانی، تعریف ساختارهای اجرایی، مباحثی مربوط به گزارش دهی و حسابرسی بازاریابی و تبلیغات و آشنایی با فرهنگ کسب و کار در ایران بود.

پیش از آغاز مرحله ورود به بازار ایران، مدیران طراحان ویرا می بایست با سیاست گذاری و ضوابط اجرایی در حوزه مدیریت یک استارتاپ آشنا می شدند. همچنین می بایست تا مرحله شروع نسبت به اخذ مجوز های لازم و هزینه های اجرایی پیش‌رو ارزیابی لازم را انجام می دادند. تامین کالا از کارخانه های موجود و فعالیت در صنایع تبدیلی چالش بزرگی در فرآیند ورود به بازار این شرکت به حساب می آمد.

همچنین طراحان ویرا می بایست برای راه اندازی کامل استارتاپ خود از یک سیستم حمل و نقل سریع و همچنین یک کارخانه‌ی بسته بندی بهره می برد که این خود با توجه به رویکرد اقتصادی صنعتی در ایران چالش بزرگی محسوب میشد. این شرکت به خاطر شرایط کپی رایت علاقمند بود هرچه سریعتر تمامی مراحل استارتی خود را به انجام برساند، تا با تکمیل فرآیند اجرایی این پروژه هرچه سریعتر بتواند از سودآوری آن در بازه زمانی کوتاه بهره‌مند گردد. در این راستا شرکت می بایست همزمان با انجام تحقیقات بازار،​ انجام تبلیغات و راه اندازی سیستم های بازاریابی برای اپلیکیشن خود اعتباری در بازار ایران ایجاد نماید.

یکی از مهمترین چالش هایی که شرکت طراحان ویرا، توسعه روابط اجرایی شرکت و همچنین انتصاب مدیران عالی رتبه به جهت تصدی مسئولیت های اصلی شرکت می بود. آموزش از جمله چالش های اصلی این مرحله از اجرای این استارتاپ بود.

وقتی این شرکت راه اندازی شد شرکت مدیریت کارا تمامی چالش های اصلی یاد شده در مطالب بالا را برای شرکت ویرا مدیریت نمود و از آنها در برابر چالش های احتمالی جدید حمایت کرد.

رویکرد ما

مرکز مشاوره به این شرکت کمک کرد تا کارخانه‌ی بسته بندی خود را راه اندازی کرده و ارتباطات آنها را با تولید کنندگان مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی ایجاد نماید. مرکز مشاوره کارا کلیه‌ی فرآیندهای آماده سازی یعنی مدیریت عمومی،​حقوقی، بازاریابی، فروش، آی تی، منابع انسانی و حتی آموزش را بر عهده گرفت و تمامی مقررات و الزامات رایج در فعالیت های صنعتی ایران را برای این شرکت مدیریت نمود تا اطمینان حاصل کند که این شرکت می تواند با توجه به رویکرد اقتصادی در ایران فعالیت های خود را با کمترین ضرر و زیان استارت نماید. مرکز مشاوره کسب و کار کارا به خاطر سالها تجربه و آگاهی کامل از اختیارات مالی و مدیریتی در طول فرآیند راه اندازی، از درگیر شدن این شرکت در هرگونه عملیات کلاهبرداری پیشگیری کرد. وقتی شرکت تازه راه اندازی شده، به طور کامل در ایران ثبت شد و تمامی مجوزهای لازم (شورای عالی انفورماتیک،​ ای نماد و…) توسط مشاوران حقوقی مرکز مشاوره اخذ شد و فعالیت های عملیاتی خود را آغاز نمود، مرکز مشاوره با استفاده از ارتباطات سالم و اجرایی خود توانست یکی از بزرگترین بانک های دولتی کشور ایران را مجاب نماید تا با حمایت از این کسب و کار تازه تاسیس در راستای حمایت از فروش کالای ایرانی قدم های ارزشمندی را برای پیشبرد اهداف این شرکت بردارد.

راه حل سفارشی مرکز مشاوره برای ورود طراحان ویرا به بازار ایران

ورود به بازار ایران – راه اندازی کارخانه – دفتر کسب و کار
راه حل های سفارشی مرکز مشاوره
ثبت شرکت – اخذ مجوزهای لازم
جذب پارتنر و اسپانسر دولتی
تمامی فرایندهای مدیریتی از راه اندازی تا توسعه در ایران

مزایا

به گفته مدیر عامل شرکت ویرا: “تیم مرکز مشاوره کسب و کار کارا امکان ورود به بازار، راه اندازی کسب و کار و راهنمایی های دقیق در طول توسعه کسب و کار در ایران را فراهم کرد. شرکت ایرانی ویرا با موفقیت در فوریه سال 1396  راه اندازی شد و از آن موقع به بعد بازده چشمگیری داشته است.”

ارائه خدمات مستمر به شرکت کمک می کند تا همیشه از قوانین ایران تبعیت کند. شرکت ویرا بخاطر دریافت راهنمایی های شخصی از سینا گلپور،​ مدیر عامل و موسس مرکز مشاوره کسب و کار کار توانست خیلی سریع کسب و کار عملیاتی اش را راه اندازی کند و پس از مدت کوتاهی به درآمد برسد. بدین ترتیب این شرکت توانست دائماً کسب و کار خرد خود را توسعه دهد و در بازار ایران گسترش یابد.

از آن جایی که مرکز مشاوره کسب و کار کارا به طور مستمر خدمات حفاظتی خود را ارائه می دهد، شرکت ویرا می تواند به طور کامل بر کسب و کار اصلی اش تمرکز کند، نگران مهلت های قانونی و یا رویه های بایگانی نباشد و هم اکنون در موقعیتی قرار دارد تا پروژه های مختلف را تکمیل کند، شهرت اش را ارتقا دهد و به سهام بازار در یکی از باظرفیت ترین بازارهای خاورمیانه دست یابد.

شرکت ویرا اخیراً با عقد یک قرارداد با یکی از بانک های بزرگ دولتی ایران توانسته است قدم های بزرگی در جهت توسعه کسب و کار خود بردارد و به زودی شاهد خبرهای خوبی در راستای توسعه این استارتاپ خواهیم بود.

به گفته مدیر عامل شرکت ویرا: به طور خلاصه، فرایند راه اندازی به راحتی تمام صورت گرفت. بخاطر حجم بالای روندهای بوروکراتیک در ایران، ما خود را برای همه سختی ها آماده کرده بودیم اما هیچ یک از اینها اتفاق نیافتاد و این عمدتاً بخاطر تجربه و خدمات همه جانبه مرکز مشاوره و آمادگی عملیاتی این مرکز بود.

همین الان برای مشاوره با کارشناسان حرفه ای ما تماس بگیرید

021- 22654064

021-22654064

درخواست خودتان را جهت ارائه خدمات بالا از طریق فرم زیر ارسال بفرمایید