انحلال کسب و کار

Business liquidation - انحلال کسب و کار

انحلال یک شرکت با مسئولیت محدود نیازمند رعایت بسیاری از تشریفات است که از سوی اداره ثبت تعیین می‌شود. این فرایند با خارج شدن از لیست دفتر ثبت تجارت آلمان پایان می‌یابد. مرکز مشاوره می‌تواند به شما کمک کند تا به این تشریفات بپردازید البته ما نمایندگی حقوقی یا نمایندگی مسائل مالیاتی را بر عهده نداریم.

برای آغاز فرایند انحلال، احتمالات متعددی طبق قانون شرکت‌های با مسئولیت محدود آلمان وجود دارد. در اکثر موارد، حتی تصمیم یک سهامدار برای انحلال شرکت باید لحاظ شود.

طبق تجربه ما در زمینه پروژه‌های پیچیده انحلال کسب و کار، مرکز مشاوره چارچوب جامعی در زمینه انحلال شرکت‌ها تعریف کرده است. این چارچوب این امکان را فراهم می‌کند تا به هنگام انحلال شرکت، ریسک‌ها و هزینه‌ها به حداقل برسد.

چارچوب استراتژی خروج از بازار مرکز مشاوره
ارزیابیاجراانحلالپیگیری
-ارزیابی شرایط اولیه

-ارزیابی ترازنامه جاری و کالاهای اقتصادی

-ارزیابی وعاملات مالی فعلی

-تعریف استراتژی خروج از بازار

-تطبیق نقش انحلال گر

-ثبت این تصمیم در ثبت اسناد تجاری

-مالکیت آدرس حقوقی ثبت شده در طول فرایند انحلال

-ایجاد انحلال، افتتاح ترازنامه

-مالکیت کلیه خدمات حسابداری در طول فرایند انحلال

-جمع آوری دریافتی‌های معوق شرکت

-ایجاد سند امانی

-بررسی و اتمام قراردادهای موجود

-کنترل و اداره پرداخت‌های شرکت

-ایجاد ترازنامه انحلال-فسخ

-کنترل و توزیع سود

-پیگیری و نظارت بر فعالیت‌های شرکتی

-انحلال موفق واحد حقوقی مستقل آلمان

-خلاصه گزارش خروج از بازار

سنجش ریسک و کیفیت

چارچوب انحلال شرکت مرکز مشاوره

تصمیم سهامداران

برای اتخاذ تصمیم سهامداران، اکثریت سه چهارم آرا نیاز است تا زمانی که در بندهای اساسنامه حکم دیگری وجود ندارد. این تصمیم فوراً قابلیت اجرا دارد مگر اینکه تاریخ دیگری قید شود.

از آن جایی که یک تراز افتتاحی باید آماده شود، تصمیم سهامداران باید در انتهای سال مالی اتخاذ شود و نام انحلال گران باید قید شود (که می‌تواند مدیر کل سابق باشد که مسئولیت او معادل مدیر عامل در زمان انحلال است) و همچنین این حکم باید صادر شود که پس از انحلال، چه کسی دفاتر شرکت را نگهداری خواهد کرد.

از زمان تاریخ اجرایی شدن تصمیم سهامداران به بعد، شرکت باید در عنوان شرکت با مسئولیت محدود آلمانی واژه انحلال را بیاورد. کسر مالیات از این درآمد طبق این تاریخ صورت می‌گیرد و مدیران عامل شرکت با مسئولیت محدود آلمانی دیگر این قدرت را ندارند تا نماینده شرکت باشند.

انحلال همچنین به معنی تغییر اهداف شرکتی است. بدین ترتیب تمامی تعهدات باید پرداخت شوند و کلیه دارایی‌ها تحقق یابند. تنها پس از انحلال کامل شرکت، شرکت از لیست تجارت‌های ثبت شده آلمان حذف می‌شود.

اعلان تصمیم سهامداران و انحلال گران در دفتر ثبت تجاری آلمان

تصمیم انحلال شرکت می‌بایست به دفتر ثبت تجاری آلمان اعلام می‌شود. در این اعلام، انحلالگران باید تأیید کنند که هیچ گونه اختلاف منافعی با برگماری‌شان وجود ندارد.

وظایف انحلال گران

پس از اینکه انحلال گران خود را به دفتر ثبت تجاری آلمان معرفی کردند، به نمایندگان حقوقی شرکت تبدیل می‌شوند. وظیفه اصلی آنها، انحلال کسب و کار شرکت و پرداخت کلیه دیون است. آن‌ها می‌توانند هر اقدام ضروری و متناسب با این هدف را انجام دهند.

اعلام انحلال

انحلال گران باید انحلال شرکت را در روزنامه رسمی فدرال و الکترونیک آلمان اعلام کنند و پاسخگوی بستانکاران شرکت باشند.

قبل از اینکه بتوان نام شرکت از لیست ثبت تجاری آلمان حذف کرد، می‌بایست حداقل یک سال از تاریخ درخواست بستانکاران گذشته باشد.

برای اینکه بتوان دارایی باقیمانده را توزیع کرد، عملیات شرکت با مسئولیت محدود باید ادامه یابد و این تنها تحت قالب تغییر اهداف شرکت طبق تصمیم سهامداران میسر است.

توزیع املاک باقیمانده

پس از اینکه سال محدودکننده گذشت و امور شرکت قطعی شد، دارایی باقیمانده را می‌توان به سهامداران پرداخت و این پایان انحلال است.

پایان

پایان انحلال باید به دفتر ثبت تجارت اعلام شود و تاریخ اعلام انحلال شرکت و درخواست بستانکاران می‌بایست ضمیمه این اعلام شود. با این کار، مسئولیت‌های انحلال گر به پایان می‌رسد.

دفتر ثبت بر رویه صحیح انحلال نظارت می‌کند. اگر هیچ اعتراضی وجود نداشت، شرکت از دفتر ثبت آلمان حذف خواهد شد.

همین الان برای مشاوره با کارشناسان حرفه ای ما تماس بگیرید

Canada: +16046908480

Iran:  +982122654064

درخواست خودتان را جهت ارائه خدمات بالا از طریق فرم زیر ارسال بفرمایید